Det er vigtigt at din hjemmeside er i responsive design, fordi 70% af de 15-70-årige går på nettet via deres mobiltelefon.
Hvis din hjemmeside ikke er brugervenlig, og dine besøgende har svært ved at navigere på siden, så kan de hurtigt blive forvirrede og ende med at give op. Der er herefter stor sandsynlighed for at de går videre til det næste søgeresultat – en af dine konkurrenter.
Rent praktisk fik Googles opdatering den konsekvens at der blev implementeret et lille “Mobilvenlig”-stempel ved de optagelser (hjemmesider på Google), som blev vurderet som værende responsive, dvs. tilpasset til smarthones og tablets.
Formålet med stemplet var, og er fortsat, at give brugerne den bedst mulige oplevelse når han/hun bruger søgemaskinen.
Efter opdateringen er det blevet muligt for alle smartphone-brugere at tilvælge de hjemmesider med Mobilvenlig-stemplet – og dermed sikre besøg på de brugervenlige hjemmesider, som er nemme at læse og navigere i fra telefonen.
Desuden synes tendensen på Google at være et kontinuerligt styrket fokus på ‘mobile’, hvilket er årsagen til at vi råder alle vore kunder til at forberede sig på vigtigheden af responsive design, ved at tage de nødvendige skridt allerede nu.
Googles kriterier for om din hjemmeside får et “Mobilvenlig” stempel i søgeresultaterne baseres på:
Hurtig indlæsning af hjemmesiden og indholdet generelt
Få en ny hjemmeside i responsive design
Vil du sikre at Google ikke degraderer din hjemmeside i søgeresultaterne, fordi den ikke er mobilvenlig?
Og vil du være sikker på at dine besøgende får en god oplevelse når de besøger din hjemmeside – ligegyldig hvilken enhed de bruger?
Så er det tid til en ny hjemmeside i responsive design.